Szivattyúk, kompresszorok, vákuumszivattyúk - 2014 - 30. oldal

30
SZIVATTYÚK, KOMPRESSZOROK, VÁKUUMSZIVATTYÚK 2014
Ebben a szivattyúban, szemben a korábbi gya-
korlattal (ahol gumi forgódugattyúk fém házban
forogtak), elasztomer kopóbetétekkel ellátott fém
forgódugattyúk forognak egy elasztomer állórész-
ben. A szállítóelemek között a szivattyútérben fo-
lyamatosan gumi/fém érintkezés van, elkerülve
ezáltal azt, hogy a két elasztomer egymáson súr-
lódhasson. Mivel a gumi alkatrészek (szemben a
korábbi felépítéssel), statikus funkcióban kisebb
dinamikus erőknek vannak kitéve, tovább csökken
a rájuk ható terhelés. Az egyszerű robusztus fém
forgódugattyúk viszont könnyedén ellenállnak
ezen erőknek. Ezzel a fejlesztéssel kivédhető az a
nagy mértékű kopás, ami a mai napig jellemző az
összes versenytársunk által alkalmazott technoló-
giára.
A dugattyúk valamint a ház precíz tervezése
és illesztése biztosítja az egyedülállóan alacsony
pulzációt (köszönhetően a NETZSCH PRS-nek*).
Így tovább csökken a súrlódás, ami kisebb ener-
giaigényt eredményez magasabb teljesítmény
mellett. A cserélhető elasztomer kopóelem meg-
védi a szivattyúházat, és szükség esetén költség-
hatékonyan cserélhető.
Élelmiszer- és vegyipari alkalmazásokhoz a
NETZSCH cég kifejlesztette a szivattyú komplett
fém változatát is, ahol a szállítótér nem tartalmaz
elasztomer komponenst. Ennél a gépnél rozsda-
mentes-, vagy speciális acélt alkalmaznak, így a
szállítótér erősen kopásálló és hőálló az üzemi
körülményeknek megfelelően. A meghajtó-tenge-
lyek ennél a szivattyúváltozatnál is nagy szilárd-
ságú edzett acélból készülnek, azonban ezek nem
érintkeznek a szállított közeggel.
Az új dugattyúrögzítő technológiának és a jó
hozzáférhetőségnek köszönhetően rendkívül
könnyű az alkatrészek cseréje és a szivattyú
tisztítása.
Újragondolva az eredeti kivitelt, megvalósult
a tényleges helyben szerelhetőség (FSIP**). En-
nek érdekében továbbfejlesztették a szivattyú és
a meghajtás hozzáférhetőségét. A szivattyú teljes
előlapja levehető, ami kompletten megnyitja a
szállítóteret a szívó- és nyomócsonk között, na-
gyobb helyet biztosítva a karbantartásra, tisztítás-
ra és az alkatrészek cseréjére.
A TORNADO
®
T2 fejlesztésénél fontos szem-
pont volt az egyszerűség, a dugattyúkat nem csa-
varok rögzítik a tengelyre, hanem szorító tengely-
kötést alkalmaznak a szállítótéren kívüli zsugor-
* PRS: Pulsation Reduction System - pulzáció csökkentő rendszer
** FISP: Full Service In Place - ténylegesen helyben szerelhető rendszer
I...,20,21,22,23,24,25,26,27,28,29 31,32,33,34,35,36,37,38,39,40,...126